EG-Wél werd benaderd door Huitink Oldenzaal voor een website.In de vele jaren dat het bedrijf bestond hebben ze nog nooit een website gehad. De nieuwe directie, aandeelhouders en de innovatiemanager van Huitink Oldenzaal vonden het tijd voor verandering. De verouderde huisstijl werd meegenomen in dit proces, zodat de nieuwe website geen oude jas had.
Een tijdje later hadden ze de wens om de website meertalig te maken en hebben wij ze ook voorzien van een nieuw, verfrissend logo.
Na veel gesprekken met de innovatiemanager kwam naar voren dat vooral de ambacht van het bedrijf naar voren moest komen. Er is gekozen voor een meertalige website, veel (potentiële) klanten in deze sector bevinden zich in het buitenland.
Ambachtelijke producten, het combinatieproduct van mens en machine, is de focus van het bedrijf en dus de website. Er is veel gespard over de afweging in die combinatie. Uiteindelijk komt de combinatie zowel visueel als tekstueel sterk naar voren. Met een nieuw logo en een verse uitstraling was het design van de website naar tevredenheid van de klant.
Voor een bedrijf met maatwerk, kozen wij voor maatwerk: CMS en gepersonaliseerde plug-ins. Geautomatiseerde updates van gegevens richting Google zorgt ervoor dat de eerste website van dit bedrijf niet verouderd. Website nummer twee kan dus lang op zich laten wachten.
De website heeft een goede score betreffende organische vindbaarheid. AdWords worden op verzoek van de klant niet toegepast. De website heeft een informerende functie en is niet bedoelt als verkoopkanaal.
Wij hebben kanalen op Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn ingericht voor Huitink Oldenzaal. Ook de eerste YouTubevideo is door ons gefilmd, gemonteerd en geüpload. Medewerkers van Huitink gaan de socials verder onderhouden.
EG-Wél beheert en onderhoud de website, zowel technisch als inhoudelijk. Er worden nieuwsitems geplaatst, veranderingen rondom vacatures blijven up-to-date en de achterliggende techniek wordt constant vernieuwd.