Skip to main content

0548 209016

Website

IJsselbikes

Na naamverandering wilde deze “fietsenmaker” een nieuwe website. Naast verkoop en reparatie wilde de eigenaar een nieuwe markt aanboren: fietsverhuur in alle soorten en maten. Dit moest, naast de reguliere site, veel meer informatie en techniek bevatten om mensen de gewenste fietsen te laten huren. Ons voorstel: een website die er niet alleen goed uit ziet, maar ook voldoet aan overzichtelijkheid voor hun klanten en inzichtelijkheid voor werknemers.

ijsselbikes-verhuur.nl

Wensen
  • Nieuwe sites met frisse uitstraling en de laatste technieken.
  • Online verhuur met prijsberekening.
Design

We hebben de website volledig naar ons eigen inzicht opgebouwd en gestyled. Hierbij is ook het logo aangepast naar de verhuurtak.

Techniek

De website is gebouwd op basis van een content management system (CMS). Hierbij is er met maatwerk en een creatief design wat past bij de inhoud van de website.

Door slim gebruik te maken van de juiste plug-ins, met hier en daar een aanpassing, hebben we het boekingssysteem voor het huren van een fiets met alle keuzemogelijkheden opgezet. Gebruikersvriendelijk voor beide partijen was hierbij de hoofdregel.

Aanvullende verhuur als fietstassen, dragers en helmen hebben we geïmplementeerd op basis van fietssoort, zodat de klant in één oogopslag aanbevolen extra’s te zien krijgt tijdens zijn of haar bestelling. Hierdoor is de gemiddelde opbrengst per klant aanzienlijk hoger dan bij alleen fietsverhuur en krijgen zij direct de beste aanraders.

Op ons advies is er voor gekozen om niet de goedkoopste in de markt te willen zijn, maar juist iets meer te vragen op basis van meer service. De haal- en brengservice naar de gewenste plek is hier een goed voorbeeld van.

Organische vindbaarheid

Net als bij veel van onze klanten, hebben we IJsselbikes aangeraden het meest uit deze cruciale vindbaarheid te halen. We hebben de techniek van de website zo ontworpen dat de koppeling naar zoekmachines optimaal is. Na elke verandering wordt de sitemap automatisch aangepast en naar Google verstuurd voor de beste organische vindbaarheid.

Adwords

Aangezien dit een compleet nieuwe website betrof en het seizoen voor fietsverhuur zijn intrede deed, is er besloten om gebruik te gaan maken van AdWords. Op deze manier kreeg de organische vindbaarheid en daarmee de verkoop meteen een zetje in de rug. Met een beperkt budget wordt AdWords blijvend ingezet om het aantal websitebezoekers te laten groeien. Hiermee kunnen wij ook sturen richting bepaalde vestigingen, zodat websitebezoeken/boekingen op die locaties een boost krijgen.

Social Media

Voor IJsselbikes hebben wij verschillende sociale platformen aangemaakt, voorzien van vormgeving en aangevuld met alle nodige informatie. De socials worden op dit moment door de klant zelf beheert.

IJsselbikes-verhuur

EG-Wel heeft inmiddels een nieuwe verhuurwebsite met vergelijkbare technieken gebouwd, inclusief een geïntegreerde webshop voor het online showen en verkopen van fietsen en accessoires.

Na een korte training van onze mensen heeft IJsselbikes nu zelf de touwtjes in handen. Zij onderhouden nu zelf de webshop en reserveringen.

Wat doen wij nu nog voor deze klant
  • Een vervolgopdracht voor een digitale showroom.
  • Technische onderhoud en updates van het systeem.
  • Eventuele inhoudelijke aanpassingen.
  • Zoekmachineoptimalisatie en AdWords. Hierbij monitoren we constant de behaalde resultaten.
Resultaten

Met de gecombineerde inzet van verschillende marketingtechnieken en een geoptimaliseerde website (met overzichtelijk boekingssysteem) spreken de resultaten voor zichzelf. Deze website is in een half jaar verantwoordelijk geworden voor een substantieel deel van de omzet van IJsselbikes. Het is uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende online fietsverhuurders in de regio.

Ook geven we adviezen voor nieuwe (online) strategieën, zoals Facebookcampagnes en offline marketing. Hierdoor blijven de huurfietsen bij vele campings en hotels in de wijde omgeving populair.